Παναγιωτίδη-Κεσίσογλου (εκδ.), Γυναίκα στο Βυζάντιο (2012)
[Βιβλιογραφία]

Συντομογραφία
Παναγιωτίδη-Κεσίσογλου (εκδ.), Γυναίκα στο Βυζάντιο (2012)
Μορφή Εντύπου / Δημοσιεύματος
Πρακτικά Συνεδρίου

Χριστίνα Αγγελίδη, Αγγελική Ε. Λαΐου, et al, Η γυναίκα στο Βυζάντιο. Λατρεία και τέχνη, Μαρία Παναγιωτίδη-Κεσίσογλου (επιστ. επιμ.), (Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία και Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, Αθήνα 2012)

Συλλογικό έργο
Ναι
ISBN / ISSN
ISBN 978-960-244-148-0
Στοιχεία

Ειδικό θέμα του 26ου Συμποσίου Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Αρχαιολογίας και Τέχνης (Αθήνα, 12-14 Μαΐου 2006): Η γυναίκα στο Βυζάντιο. Λατρεία και τέχνη. Η δημοσίευση των Πρακτικών, έκδοση που κυκλοφόρησε το 2012, είναι αφιερωμένη «Στη μνήμη της Αγγελικής Λαΐου», η οποία είχε ανοίξει τις εργασίες του συμποσίου, και προτάσσεται η σύντομη νεκρολογία: Νανώ Χατζηδάκη, «Αγγελική Ε. Λαΐου (1941-2008). Οι μελέτες της για τη θέση της γυναίκας στο Βυζάντιο» σσ. 8-9.

Αγγελική Ε. Λαΐου, «Η θέση της γυναίκας στη βυζαντινή κοινωνία» σσ. 19-30. Αγγελική Στρατή, «Η εικονογραφία του βίου της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Σχόλια και παρατηρήσεις» σσ. 31-54. Απ. Γ. Μαντάς, «Παραστάσεις με οικιακές εργασίες γυναικών στη βυζαντινή τέχνη. Μια πρώτη προσέγγιση» σσ. 55-70. Ευτέρπη Μαρκή, Ευαγγελία Αγγέλκου, Μαρία Χειμωνοπούλου, «Δραστηριότητες, καλλωπισμός και ενδυμασία της γυναίκας στον παλαιοχριστιανικό κόσμο» σσ. 71-85. Christine Stephan-Kaissis, “Zwei byzantinische Damen und das Gottesbild des Kloster Latomou in Thessaloniki: Neues zum Mosaik von Hosios David und der Ikone von Poganovo„ σσ. 87-105 [Χριστίνα Στέφαν Καΐση, «Δύο ευγενείς βυζαντινές κυρίες και το θαύμα της Μονής Λατόμου: το ψηφιδωτό του Οσίου Δαβίδ και η εικόνα του Πογκάνοβο» στα γερμανικά, βλ. Περίληψη στα ελληνικά σσ. 288-291]. Ελένη Γ. Στρατή, «Η γυναίκα χορηγός κατά την πρωτοβυζαντινή εποχή. Η προβολή ενός νέου ιδεολογικού προτύπου» σσ. 107-140. Βασιλική Δημητροπούλου, «Θρησκευτική χορηγία και οι γυναίκες της αυτοκρατορικής οικογένειας των Κομνηνών» σσ. 141-148.

Στρογγυλή τράπεζα «Ένδυση και καλλωπισμός της γυναίκας στο Βυζάντιο» συντονιστής Δ. Κωνστάντιος: Αναστασία Δρανδάκη, «Κοσμήματα και καλλωπισμός» σσ. 151-159, Μελίτα Εμμανουήλ, «Η γυναικεία κόμμωση» σσ. 161-170, Παρή Καλαμαρά, «Η βυζαντινή γυναικεία ενδυμασία» σσ. 171-180, Ιωάννα Μπίθα, «Η γυναικεία ενδυμασία της περιόδου της Φραγκοκρατίας» σσ. 181-202. Συζήτηση σσ. 203-213. Βιβλιογραφία σσ. 215-219.

Στρογγυλή τράπεζα «Η εμπλοκή των γυναικών στην ίδρυση μνημείων και σε παραγγελίες έργων τέχνης στο Βυζάντιο» συντονίστρια Μαρία Παναγιωτίδη-Κεσίσογλου: Χριστίνα Αγγελίδη, «Δωρεές γυναικών κατά την πρώιμη βυζαντινή εποχή» σσ. 223-230, Τ. Παπαμαστοράκης, «Δωρεές γυναικών από τον 8ο στον 12ο αιώνα» σσ. 231-241, Σοφία Καλοπίση-Βερτη, «Δωρεές γυναικών στην υστεροβυζαντινή περίοδο» σσ. 243-256, Μαρία Παναγιωτίδη-Κεσίσογλου, «Σχόλια και παρατηρήσεις στο φαινόμενο της εμπλοκής των γυναικών σε δωρεές» σσ. 257-268. Συζήτηση σσ. 269-272. Βιβλιογραφία σσ. 273-277. Περιλήψεις - Summaries σσ. 279-307. Ομιλητές σσ. 309-312. Περιεχόμενα σ. 313. Σύνολο σελ. 314 (μαλακό εξώφυλλο).
Λέξεις - κλειδιά
Άγιοι Τόποι.
Άγιοι, αγίες.
Άννα Κομνηνή.
Αντιόχεια / Αντάκια.
Βυζαντινές αρχόντισσες.
Βυζαντινές πηγές.
Βυζαντινές πόλεις.
Βυζαντινή αγιογραφία.
Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
Βυζαντινή εποχή.
Βυζαντινή κοινωνία.
Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη.
Βυζαντινή τέχνη.
Βυζαντινοί θεσμοί.
Γυναίκες.
Διατροφικός πολιτισμός.
Ελένη, αυγούστα, αγία.
Ένδυμα, ενδύματα.
Ήθη, έθιμα.
Θεοτόκος.
Καππαδοκία.
Κειμήλια.
Κομνηνοί.
Κοσμήματα.
Κρήτη.
Κύπρος.
Κωνσταντινούπολη, αριστοκρατικές μονές.
Λακωνία.
Μακεδονία.
Μέση Ανατολή.
Μεσοβυζαντινή περίοδος.
Μοναστήρια.
Μοναστηριακά τυπικά.
Μονή της Χώρας.
Πρωτοβυζαντινή περίοδος.
Ρόδος.
Τοιχογραφία.
Ύστερη Αρχαιότητα.
Υστεροβυζαντινή περίοδος.
Φραγκοκρατία.
Χειρόγραφα.
Ψηφιδωτά.