Δασκαλόπουλος, Κάσδαγλης, Σταθάτος, Φωτογραφίες του Σεφέρη (2000)
[Βιβλιογραφία]

Συντομογραφία
Δασκαλόπουλος, Κάσδαγλης, Σταθάτος, Φωτογραφίες του Σεφέρη (2000)
Μορφή Εντύπου / Δημοσιεύματος
Κατάλογος Έκθεσης

Δημήτρης Δασκαλόπουλος, Εμμανουήλ Κάσδαγλης, Γιάννης Σταθάτος, Οι φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη, (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2000)

Συλλογικό έργο
Ναι
ISBN / ISSN
ISBN 960-250-205-3
Στοιχεία
Το λεύκωμα αυτό σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει την ομότιτλη έκθεση που οργάνωσε και επιμελήθηκε το ΜΙΕΤ ως ελάχιστη συμβολή στο «έτος Σεφέρη». Θέμα και περιεχόμενο της έκθεσης είναι οι φωτογραφίες που τράβηξε ο ίδιος ο ποιητής, από τα φοιτητικά του χρόνια στο Παρίσι (1918-1924) ως τις τελευταίες εκδρομές του στην Ελλάδα (1969-1970). Ο Σεφέρης δεν παρακολουθεί, τουλάχιστον στις φωτογραφίες του, την αισθητική ιδεολογία που αναπτύσσεται τον εικοστό αιώνα γύρω από την τέχνη αυτή. Τον ενδιαφέρει η καθαρή φωτογραφία, η εύστοχη και σωστά καδραρισμένη λήψη, και ελάχιστα ή καθόλου η καλλιτεχνία, η αόριστη υποβολή, η σκηνοθεσία. Όχι μόνο δεν εξωραΐζει το αντικείμενό του αλλά φροντίζει συμπληρωματικά να μην το εκμυθεύσει, παρά το γεγονός ότι πολλές φωτογραφίες του μοιάζει να έχουν βγει ατόφιες μέσα από τον κόσμο της ποίησής του. Η ματιά του έχει την αμεσότητα του αισθαντικού παρατηρητή και όχι τη λαιμαργία του βιαστικού τουρίστα. Τον ελκύουν τα απομεινάρια παλαιότερων πολιτισμών (Καππαδοκία) μα και η ζωή των ανθρώπων στην καθημερινότητά τους (Κύπρος), εκείνο το άπιαστο και ακαριαίο που ξέρει να αιχμαλωτίζει ο φακός. Με άλλα λόγια, τα γραπτά και οι φωτογραφίες του έχουν μεταξύ τους σχέση συγκοινωνούντων δοχείων. (Από την ιστοσελίδα του ΜΙΕΤ)
Σκληρό εξώφυλλο (30x24 εκ.), 186 σ.
Λέξεις - κλειδιά
Εικοστός αιώνας.
Ελλάδα, σύγχρονη.
Ιωνία.
Κύπρος.
Μέση Ανατολή.
Παρίσι.
Ρουμανία.
Σεφέρης Γιώργος.
Σμύρνη / İzmir.
Φωτογραφικά Αρχεία.